Problém s parkovaním v Tatrách sa podľa predsedu PSK Milana Majerského
prejavuje osobitne v súčasnosti pri rekonštrukcii úsekov takzvanej Cesty
Slobody. "Náklady PSK aj v súčte so zakúpeným dopravným značením a
peniazmi na prepravu budú tvoriť okolo 100.000 eur, ale chceme tým dať
najavo turistom, že nám na nich záleží a že ich nechceme vyháňať z
Vysokých Tatier ani počas tejto sezóny," uviedol k projektu odstaveného parkoviska.
Primátor Vysokých Tatier Jozef Štefaňák poukázal na dlhodobo zlú
situáciu z hľadiska bezpečnosti s parkovaním na Bielej vode, kde autá
stáli na oboch stranách cesty a prechádzali tadiaľ turisti. Privítal
riešenie s kyvadlovou dopravou a záchytným parkoviskom, ktoré má podľa
neho do 450 miest s možnosťou ďalšieho rozšírenia. "Pevne veríme, že
to bude nastálo, nebude to len počas letnej sezóny. Do konca septembra
to bude denne, na konci septembra to vyhodnotíme podľa toho, aká bude
vyťaženosť tých spojov a parkoviska," povedal. Ide podľa neho o pilotný projekt, ktorý by chceli zaviesť aj v ďalších tatranských lokalitách.
Generálna riaditeľka spoločnosti Slovenská autobusová doprava (SAD)
Poprad Mariana Krajčová Gočová taktiež privítala takýto spôsob
"odľahčenia" tatranských ciest od áut. Kyvadlová doprava z parkoviska
bude premávať cez Tatranskú Lomnicu na Tatranské Matliare a Bielu vodu z
rána v 20- a následne 40-minútových intervaloch. "Nasadzujeme na to
nízkopodlažné moderné klimatizované autobusy. Pozývame všetkých turistov
a návštevníkov, aby odstavili vozidlo, nasadli do autobusu a pohodlne
sa odviezli do Bielej vody," povedala.
K riešeniu sa vyjadril aj konateľ spoločnosti IDS Východ Milan Škorupa. "Postupným
uplatňovaním takýchto záchytných parkovísk v zmysle plánu udržateľnej
mobility Prešovského kraja by mala v najbližších rokoch vznikať nejaká
ucelená alternatíva pre návštevníkov Tatier tak, aby podľa možností tá
individuálna doprava končila v podhorí a títo návštevníci sa mali
možnosť atraktívnym spôsobom dostať ďalej k svojim cieľom," konštatoval.